Skogens guld kan förvandlas till guldpengar

Inlägget publicerat 2011-09-08 / klockan 00:41:31   Tillbaka upp
Kan ni tänka er att man kan bli rik på att sälja kantareller? attans att jag inte visste det innan vi förvällde och frös in all svamp ;) haha skämt och sido, man måste nog plocka större mångder då ( typ 100 liter) och där är vi ju inte riktigt än ;) Hade varit lite coolt att extraknäcka som kantarellplockare :)

Som ni förstår var vi ju ute en sväng idag med. Allt är J´s fel, han tjatar varje dag på att åka ut..haha..han är som besatt, själv tycker jag att det i och för sig är ganska okej med frisk luft och promenad. Men jag är livrädd för att stöta på några vildsvin. Tur att jag har med mig Leila som troligtvis skrämmer bort alla vildsvin inom en radie av 1 mil ;) hennes underbara stämma hörs ganska väl. Det enda jag lyckats stöta på i skogen än så länge är några rådjur. Det tackar vi gudarna för!

Imorgon ska jag försöka ge mig på och baka lite. På fredag kommer svärföräldrarna hit så då vill man ju ha något gott att snaska på. Vet bara inte än vad jag ska baka. En sak som är säker är ju att vi lär äta en hel del kantareller..

Mitt lilla busfrö ♥





Namn:

Mail:

Blogg/Url:

Din kommentar: