Smarrig kycklingsoppa

Inlägget publicerat 2012-04-05 / klockan 00:30:21   Tillbaka upp

Bild lånad av spisa.nu

 

Till lunch gjorde jag en super enkel kycklingsoppa. Lchf vänlig om man endast har i 1 morot. Är man strikt kan man hoppa över att äta morötterna. Själv är jag svag för morötter så jag unnar mig några bitar :)

Detta behöver du:

1 Grillad kyckling
1-2 morötter i skivor
1 hackad gul lök
1 hackad vitlöksklyfta
hönsbuljong ( 1-2 tärningar)
Vatten
1 dl Grädde
Gräslök efter smak
Salt o svartpeppar

Fräs morötter, lök och vitlök i smör i en vid kastrull tills dom mjuknat lite. Häll därefter i kycklingen i bitar efter tycke och smak. Sälv tycker jag om när soppan blir lite matigare. Slå på vatten ca 1 liter och buljongtärningarna. Låt koka upp och sjud ca 30 min. Slå på grädden och låt koka upp. I med lite gräslök, salt och peppar. Klart! Hur gott som helst. Jag brukar göra en lite större sats så man kan spara i kylen och värma på när man blir sugen.


Namn:

Mail:

Blogg/Url:

Din kommentar: