Jag lyckades!!!

Inlägget publicerat 2012-01-04 / klockan 21:28:14   Tillbaka upp
Jo men visst :)) jag lyckades med maten. Smakade ljuvligt. Blir att göra den fler gånger, helt klart! Mitt i all matlagning blev jag sugen på att slänga ihop någon efterrätt också, så jag & Jasmine bakade kladdkakemuffins. Hur smarrigt som helst och verkligen super enkla..Har lånat receptet av matplatsen.

Kakan:
4 ägg
6 dl socker
4 tsk vaniljsocker
2 krm salt
3 dl mjöl
200 g smält smör
20 -30 folieformar ( antalet beror på hur stora formarna är)

Blanda ihop alla ingredienserna och häll i formarna till ungefär hälften. In i ugnen ca 10-12 min 200 C

Fyllning:
100 g smör
2 tsk vetemjöl
4 msk socker
4 tsk kakao
1 dl mjölk
1 dl grädde

smält smöret i en kastrull och tillsätt mjöl, socker och kakao. Rör runt till en slät smet. Häll i mjölken och grädden och låt koka tills den tjocknar, ca 5 min. Låt den svalna lite innan du klickar på den på muffinsarna. Ställ in i frysen och låt  stelna. Sen plockar du bara fram när när du är sugen :) Jag tycker bäst om när dom är halvtinade. Hur smarrigt som helst!






Namn:

Mail:

Blogg/Url:

Din kommentar: