Lchf bra eller dåligt?!

Inlägget publicerat 2012-03-07 / klockan 00:31:59   Tillbaka upp
Det här med lchf måste jag säga har funkat toppen :) Kilon rasar av mig och kärlekshandtagen är väck likaså mammahullet på magen :) är så nöjd, men samtidigt blir man lite skraj av allt negativt man läser om lchf kosten. Att det skulle vara cancerframkallande och att det höjer kolestrolet etc.. Nu överkonsumerar jag inte fett så. Försöker få i mig mer protein i form av kött/fisk och grönsaker. Har haft lite i tankarna i fall jag ska smyga över lite på GI metoden där man kan knapra nån morot och lite frukt emellanåt. Men jag vet inte?! Är så kluven. GI är ju lite snällare än vad Lchf är. Gahh jag blir galen! Testar nog ett tag till innan jag bestämmer mig. J är ju också nöjd med sina resultat ;) så lika bra att hålla mig på samma linje som honom. Är så glad i dagsläget att jag lyckas hålla mig ifrån socker, vetemjöl, kolhydrater. Vill inte hamna i det beroendet igen. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte alls var sugen på en riktigt krämig potatisgratäng just nu ;) haha favoriten. En dag ska jag lyxa till det med en liten portion potatisgratäng, men inte än. Den som väntar på något gott ;)



Namn:

Mail:

Blogg/Url:

Din kommentar: