Fetaostbiffar i gräddsås

Inlägget publicerat 2012-05-15 / klockan 00:02:43   Tillbaka upp


Har stekt biffar till förbannelse här hemma idag...haha helt galet många blev det. Blandfärsen var på 2 kilo så ja det blev en hel del biffar. Perfekt att ha hemma i kylen när hungern smyger sig på. Det är ju inte alltid så lätt att laga till något snabbt med småttingarna så den enklaste lösningen är att ha ett gäng biffar i kylen. Bara att ta fram och värma, eller varför inte göra en gräddsås till :) Det fick bli dagens middag. Och säkert min lunch med imorgon ;)

500 g blandfärs ( eller 2 kilo som jag ;) hehe)
1 paket fetaost
1 ägg
riven lök (valfritt, jag kan dock inte vara utan lök i mina biffar)
1 - 2 msk färsk persilja
Salt, peppar

Blanda ihop alla ingredienserna med blandfärsen och forma till biffar. Storlek efter tycke och smak. Jag gör gärna små och fler till antalet. Stek på medelvärme ca 3- 4 min per sida. Kontrollera så att dom är klara i mitten. Vill ni som jag ha gräddsås till så slå bara på önskad mängd grädde direkt i stekpannan över biffarna. Låt puttra en stund så såsen blir krämig. Så himla gott! Till detta brukar jag servera en god sallad.


Namn:

Mail:

Blogg/Url:

Din kommentar: